Κυριακή 3 Ιανουαρίου 2010

Search this site: ΠΟΔΗΛΑΤ(ισσ)ΕΣ
Ποιοί/ες είμαστε; Που θα μας βρείτε Χρονικό Επικοινωνία ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ!
Ποδηλατόδρομοι ΜΕΤΡΟ ΚΟΚ ΦΠΑ Forum
Ποδήλατο & Πόλη Ποδήλατο Στόχοι Δράσεις Ποδηλατοβόλτες Αγγελίες για ποδηλατα Οικολογία Σε είδα Χωρίς τροχούς ΠΡΟΣΦΑΤΑ
Blogs Polls Αρχείο Αναζήτηση ΟΜΑΔΕΣ
Ποδηλάτες Χαλανδρίου Βόρειοι Ποδηλάτες Ποδηλάτες δυτικά Ανατολικοί Ποδηλάτες Ποδηλάτες νότια ΥΛΙΚΟ
Κείμενα Αφίσες Φωτογραφίες Στάμπες ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ
ΧΑΡΤΕΣ
ΑΣΦΑΛΕΙΑ
Ασφαλής οδήγηση Κλείδωμα LINKS
ΧΡΗΣΙΜΑ


Home


Εκδηλωσεις
Επόμενη συνέλευση
Τετάρτη 6 Ιανουαρίου, Πολυτεχνείο (Πατησίων), Κτίριο Χημικών
ΠΡΟΣΟΧΗ: Λόγω των Φώτων η συνέλευση θα αρχίσει στις 6:00

Επόμενο Critical Mass Αθήνας
Δευτέρα 4 Ιανουαρίου, 18:00 η ώρα, στην πλατεία Συντάγματος

Το νέο πρόγραμμα των Φίλων του Ποδηλάτου





εισοδος
Username: *

Password: *


Create new account
Request new password





πλοηγηση
Recent posts




βοήθεια!
ΨΑΧΝΩ ΠΟΔΗΛΑΤΑΔΙΚΟ Χάρτης με τα ποδηλατάδικα της Αττικής
ΤΟ ΠΟΔΗΛΑΤΟ ΜΟΥ ΕΚΑΝΕ ΦΤΕΡΑ Καταχώρηση κλεμμένου ποδηλάτου
ΔΕΝ ΞΕΡΩ ΠΟΔΗΛΑΤΟ, ΘΕΛΩ ΝΑ ΜΑΘΩ Μαθήματα ποδηλάτου
Oμάδα αιμοδοσίας ποδηλατ-ισσ-ών




Ρίξτε μια ματιά
Επιστολή των Ποδηλατών Θεσσαλονίκης προς ΟΣΕ και ΔΙΜΕΠ
Επιστολή των Ποδηλατών Θεσσαλονίκης προς τον ΟΑΣΘ
Βίντεο-οδηγίες για ομαδικές ποδηλατοβόλτες
Μείωση κατά 50% στα Τέλη Ταξινόμησης για αυτοκίνητα
Bicyclemagedon. .. ή “Ζουν ανάμεσά μας”




Ραντεβού στην Ελλάδα
Κάθε Τετάρτη Ποδηλατοπορεία στην Κομοτηνή
Kάθε μήνα critical mass στο Ηράκλειο




νεα forum θεματα
πωληται ποδηλατικος ρουχισμος
Σε είδα...
Bike Racks And Trailers
Aman re paidia ti prepei poia na kanoume
H KITΡΙΝΗ ΦΥΛΑΔΑ ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΠΟΔΗΛΑΤΟΔΡΟΜΟΥΣ
Πωλείται Ideal scrambler deore shifters,Hydraulic disc brakes
Ecosmo vs Dahon
more




ενεργα forum θεματα
ΟΤΑΝ ΕΝΑΣ ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΓΙΝΕΤΑΙ ΙΔΑΛΜΑ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΘΡΥΛΟΣ !!!!!! ΑΠΟΛΑΥΣΤΕ ΤΟΝ....
ΒΟΗΘΕΙΑ ΓΙΑ ΑΓΟΡΑ ΠΟΔΗΛΑΤΟΥ
H KITΡΙΝΗ ΦΥΛΑΔΑ ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΠΟΔΗΛΑΤΟΔΡΟΜΟΥΣ
πωληται ποδηλατικος ρουχισμος
Κυριακάτικη Βόλτα !!!
αναπαλαίωση ποδηλάτου με διπλό σκελετό
Αγορά μεσω ιντερνετ (αποριες)
more




blogs: τι αλλαξε
Χρόνια πολλά και καλή χρονιά!!!
Κομοτηνή-θα το παλεύω ακόμη και μόνη μου μέχρι να δω ποδηλατόδρομους.
ΓΙΑΤΙ ΤΟΣΕΣ ΚΛΟΠΕΣ????ΜΗΠΩΣ ΝΑ ΣΤΗΣΟΥΜΕ ΚΑΡΤΕΡΙ??????
Ακούς εκεί ποδήλατο!
Il pirata
Καλά χριστούγεννα και καλή χρονιά
Μήπως ζηλεψαν το critical mass;
Προβλήματα των διαδυκτιακών κοινωτήτων
Η Αργυρούπολη και το ποδήλατο
Μας χαλάει τη μπίζνα ένα ποδήλατο....
more




Ποδήλατο στον κόσμο
Κανόνες για φώτα στην Αγγλία (αγγλικά)
Νέοι κανόνες για ποδήλατα στη Γερμανία (γερμανικά)





Tags in Categories
Τεχνικό Εκδήλωσεις Ειδήσεις Λογοτεχνία Περιβάλλον Πόλη Εσωτερικό Πολιτική Διαδρομές ΠΟΔΗΛΑΤισσΕΣ Αυτοκίνητο Δρόμοι
more tags




RSS: Συντονιστειτε!


οι απαντήσεις του ΣΥΡΙΖΑ
Posted Sun, 27/09/2009 - 13:29 by cdouvis
(και σε doc)

Οι απαντήσεις του Συνασπισμπού Ριζοσπαστικής Αριστεράς (Συ.Ριζ.Α) στο ερωτηματολόγιο που στείλαμε από κοινού με τους Συλλόγους "ΠΕΖΗ" και "Δίκτυο Επιβάτης" στα πολιτικά κόμματα ενόψει των εκλογών της 4ης Οκτωβρίου 2009

25/09/2009

Σχετικά με:

…το Αυτοκίνητο

1. Θα θέσετε ως προτεραιότητα του κυκλοφοριακού σχεδιασμού στην ελληνική πόλη τον περιορισμό του αυτοκινήτου και την προώθηση της Δημόσιας Συγκοινωνίας, του περπατήματος και του ποδηλάτου;

Η προτεραιότητα της "βιώσιμης μετακίνησης" αποτελεί στοιχείο του πολιτικού προγράμματος του ΣΥΡΙΖΑ και των αυτοδιοικητικών σχημάτων στα οποία συμμετέχει. Στεκόμαστε κριτικά απέναντι στις σημερινές νεοφιλελεύθερες πολιτικές προώθησης της ιδιωτικής αυτοκίνησης και είμαστε αντίθετοι στην κατασκευή αυτοκινητοδρόμων (όπως αυτοί στον Υμηττό) που έχουν σοβαρές αρνητικές περιβαλλοντικές, οικονομικές και κοινωνικές επιπτώσεις.

2. Θα δώσετε έμφαση στην απελευθέρωση των ιστορικών και των σύγχρονων κέντρων από το αυτοκίνητο;

Ναι, υπό την προϋπόθεση ότι θα ληφθούν παράλληλα μέτρα για την διατήρηση του πολυλειτουργικού χαρακτήρα των κέντρων των ελληνικών πόλεων, δηλ. για την προστασία της κατοικίας και των μικρομεσαίων εμπορικών και μεταποιητικών επιχειρήσεων, ώστε να αποφευχθούν φαινόμενα "εξευγενισμού" και "τουριστικοποίησης" των ιστορικών κέντρων.

3. Δεσμεύεστε ότι κάθε χρηματοδότηση νέου αστικού οδικού έργου θα πρέπει να συνοδεύεται από τουλάχιστον ισοβαρή χρηματοδότηση για έργα που αφορούν στα υπόλοιπα μέσα μετακίνησης (Δημόσια Συγκοινωνία, περπάτημα, ποδήλατο);

Διεκδικούμε τη διάθεση επαρκών δημόσιων πόρων για έργα και άλλες άυλες παρεμβάσεις προς την κατεύθυνση της βιώσιμης κινητικότητας, στη βάση ενός σοβαρού και μακροχρόνιου σχεδιασμού.

4. Θα προωθήσετε έργα για την εγκατάσταση συνθηκών ήπιας κυκλοφορίας και μείωσης των ταχυτήτων στις γειτονιές;

Ναι. Υποστηρίζουμε την προστασία της γειτονιάς και των περιοχών κατοικίας από τη διαμπερή κίνηση και την ανεξέλεγκτη στάθμευση των ΙΧ, με τη δημιουργία δικτύων ήπιας μετακίνησης που θα συνδέουν λειτουργικά ελεύθερους χώρους πρασίνου, αναψυχής, αθλητισμού κ.ά. κοινωνικές εξυπηρετήσεις.

…το Περπάτημα

1. Θα θέσετε την ασφαλή και άνετη κίνηση των πεζών και των ΑΜΕΑ ως προτεραιότητα του κυκλοφοριακού σχεδιασμού στην ελληνική πόλη;

Ναι. Οι πεζοί και τα άτομα με ειδικές κινητικές ανάγκες (ΑΜΕΑ, γονείς με καροτσάκια, παιδιά) είναι τα κατεξοχήν θύματα του σημερινού κυκλοφοριακού μοντέλου και αυτό πρέπει να αλλάξει.

2. Θα προχωρήσετε σε τακτικές ενημερωτικές εκστρατείες για τα δικαιώματα των πεζών στα μέσα μαζικής ενημέρωσης και στα σχολεία;

Θα υποστηρίξουμε παρόμοιες σοβαρές πρωτοβουλίες, αρκεί να μην είναι «για το θεαθήναι».

3. Πως θα διασφαλίσετε ώστε κάθε αστυνομικός να εφαρμόζει τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ) σε σχέση με τους πεζούς;

Οι αστυνομικές δυνάμεις (Τροχαία και δημοτικές αστυνομίες) πρέπει να εκπαιδευτούν κατάλληλα ώστε να έχουν θέτουν σαν προτεραιότητα στην καθημερινή λειτουργία τους την προστασία των πεζών και των ποδηλάτων από την ασυδοσία των ΙΧ.

4. Τα πεζοδρόμια που υπάρχουν και αυτά που κατασκευάζονται είναι συνήθως ακατάλληλα και ανασφαλή για την κίνηση των πεζών. Τεράστια ποσά σπαταλώνται στην κατασκευή και συντήρηση ακατάλληλων πεζοδρομίων, ειδικά πριν τις εκλογές της Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Τι θα κάνετε ώστε να αποκτήσουμε καλά πεζοδρόμια και χώρους πεζών, ώστε να μπορούμε να κινούμαστε και να χαιρόμαστε τις ζωή μας στις πόλεις και τα χωριά;

Ασκούμε συστηματική κριτική και έλεγχο στις διαδεδομένες πρακτικές που περιγράφετε και καταθέτουμε, ως ΣΥΡΙΖΑ και στο πλαίσιο των αυτοδιοικητικών σχημάτων που συμμετέχουμε, τεκμηριωμένες προτάσεις για την αναβάθμιση της ποιότητας της μετακίνησης των πεζών.

5. Γνωρίζετε τις ελληνικές προδιαγραφές για τα πεζοδρόμια, καθώς και τις προδιαγραφές του ΟΟΣΑ και τι γνώμη έχετε για την εφαρμογή τους;

Τα πεζοδρόμια προφανώς πρέπει να κατασκευάζονται με βάση τα αναγνωρισμένα διεθνή πρότυπα μέσα από διαφανείς διαδικασίες αυτεπιστασίας ή και ανάθεσης από τους Δήμους. Κυρίως όμως πρέπει να περιφρουρούνται καθημερινά από παράνομες χρήσεις και την αυθαίρετη κατάληψή τους από -δημόσιες και ιδιωτικές- κατασκευές, τραπεζοκαθίσματα κ.λπ.

…το Ποδήλατο

1. Προτίθεστε να αφαιρέσετε οδικό χώρο από το αυτοκίνητο για την κατασκευή δικτύων υποδομής ποδηλάτου στα κέντρα των ελληνικών πόλεων;

Η προώθηση του ποδηλάτου (όπως και των δημόσιων μέσων μαζικής μεταφοράς) προϋποθέτει την ανάκτηση του οδικού χώρου που έχει ιστορικά καταλάβει το ΙΧ στην ελληνική πόλη.

2. Ποιος είναι ο στόχος για το ποσοστό χρήσης του ποδηλάτου στην Ελλάδα, με δεδομένο ότι σήμερα είναι 1% και πως θα τα επιτύχετε;

Πρωταρχικός στόχος πρέπει να είναι το ποδήλατο να καταστεί μια ελκυστική, ασφαλής και άνετη επιλογή για τους κατοίκους των πόλεων, ώστε να αυξηθεί το ποσοστό των μετακινήσεων που διεκπεραιώνονται με αυτό. Διεθνή και ευρωπαϊκά κείμενα (πχ. «η Χάρτα των Βρυξελλών») υποδεικνύουν σχετικούς στόχους – ωστόσο δυστυχώς είμαστε πολύ μακριά από το να τους πετύχουμε σαν χώρα…

3. Θα επιτρέψετε την είσοδο των ποδηλάτων στο μετρό και θα διευκολύνετε περαιτέρω με διάφορα μέτρα τη μεταφορά του από τα υπόλοιπα αστικά και υπεραστικά μέσα δημόσιας συγκοινωνίας;

Οι δυνάμεις του ΣΥΡΙΖΑ έχουν με συνέπεια υποστηρίξει σε κάθε επίπεδο τα σχετικά αιτήματα. Η πολιτική της «βιώσιμης κινητικότητας» περιλαμβάνει σαφώς και την προώθηση των συνδυασμένων μετακινήσεων.

4. Δεσμεύεστε ότι σε κάθε νέο υπεραστικό οδικό έργο (με εξαίρεση τους αυτοκινητοδρόμους) θα πρέπει να προβλέπεται και λωρίδα υποδομής ποδηλάτου;

Διεκδικούμε την κατασκευή ποδηλατο-λωρίδων στη βάση κατατεθειμένων μελετών και προτάσεων από εξειδικευμένους φορείς και δίκτυα, σε υπάρχοντες και νέους οδικούς άξονες.

5. Θα διευκολύνεται την αγορά ποδηλάτων μέσω οικονομικών κινήτρων (π.χ. επιδότηση, κατάργηση ή μείωση του ΦΠΑ);

Η μείωση του κόστους απόκτησης ποδηλάτου είναι ακόμη ένα μέτρο για την προώθηση της χρήσης του.

…τη Δημόσια Αστική Συγκοινωνία

1. Θα εφαρμόσετε πρόγραμμα επέκτασης και προστασίας των λεωφορειολωρίδων στην Αθήνα και σε άλλες ελληνικές πόλεις;

Η δημόσια συγκοινωνία πρέπει να έχει απόλυτη προτεραιότητα στον οδικό χώρο, έναντι του ΙΧ και των ταξί.

2. Θα προωθήσετε άμεσα την πραγματική απόδοση προτεραιότητας («πράσινο κύμα») στο τραμ της Αθήνας και την περαιτέρω ανάπτυξη δικτύων τραμ σύμφωνα με υφιστάμενους σχεδιασμούς σε Αθήνα (π.χ. Πανεπιστημίου, Πατησιών, Αλεξάνδρας), Πειραιά, Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλο και την εκπόνηση σχεδίων για άλλες μεγάλες ελληνικές πόλεις;

Η ύπαρξη του «Ολυμπιακού» τραμ στην Αθήνα συκοφαντήθηκε από την απουσία προτεραιότητας του έναντι της οδικής κυκλοφορίας και στρώθηκε έτσι το έδαφος για την αναστολή του προγράμματος επέκτασης του δικτύου. Υποστηρίζουμε την ανάπτυξη του τραμ, καθώς, συν τοις άλλοις, τα δημόσια μέσα μαζικής μεταφοράς σταθερής τροχιάς αναβαθμίζουν τόσο την ποιότητα των μετακινήσεων, όσο και το αστικό περιβάλλον ευρύτερα αποδίδοντας πράσινους και ελεύθερους χώρους στην καθημερινή ζωή της πόλης.

3. Θα προχωρήσετε σε μια δίκαιη κατανομή της επιδότησης του εισιτηρίου αστικής συγκοινωνίας στις ελληνικές πόλεις (ώστε να πάψει η προνομιακή μεταχείριση Αθήνας και Θεσσαλονίκης);

Η Πολιτεία έχει καθολική υποχρέωση να διασφαλίσει ότι οι αστικές μετακινήσεις στις ελληνικές πόλεις πρέπει να είναι προσιτές στα λαϊκά στρώματα που κατεξοχήν κάνουν χρήση των δημόσιων μέσων συγκοινωνίας. Δεν δεχόμαστε λογικές «ανταποδοτικότητας» και επιδίωξης κερδοφορίας των δημόσιων συγκοινωνιακών φορέων.

4. Θα ολοκληρώσετε το πρόγραμμα αναδιάρθρωσης των λεωφορειακών γραμμών ώστε να τροφοδοτούν και να συμπληρώνουν (και όχι να επικαλύπτουν) τις γραμμές του μετρό και των άλλων μέσων σταθερής τροχιάς σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη;

Παρακολουθούμε τις σχετικές προτάσεις και πολιτικές και υποστηρίζουμε κάθε μελετημένη αναδιάρθρωση των δικτύων δημόσιων μέσων μεταφοράς που συμβάλλει στην ορθολογικοποίηση και επέκταση της χρήσης τους, χωρίς οικονομική επιβάρυνση των χρηστών.

5. Θα προχωρήσετε στην πρόσληψη επιπλέον προσωπικού για να αυξηθούν οι συχνότητες στο μετρό, τα λεωφορεία, τα τρόλεϊ και τα τραμ;

Ως ΣΥΡΙΖΑ υποστηρίζουμε στο Πρόγραμμά μας ότι υπάρχει σοβαρή αναγκαιότητα για προσλήψεις μόνιμου προσωπικού ώστε να καλύπτονται κοινωνικές ανάγκες σε κρίσιμους τομείς του δημόσιου τομέα, μεταξύ αυτών και οι συγκοινωνίες.

…τον Σιδηρόδρομο (Προαστιακό και Υπεραστικό)

1. Ποια συγκεκριμένα μέτρα προτίθεστε να πάρετε για να διασφαλίσετε τη μέγιστη δυνατή αξιοποίηση του σιδηροδρόμου σε βάρος των οδικών μεταφορών;

Ο ΣΥΡΙΖΑ, από κοινού με τις αριστερές συνδικαλιστικές δυνάμεις στον ΟΣΕ, υποστηρίζουμε την ανάπτυξη του οργανισμού με την διαφύλαξη του δημόσιου χαρακτήρα του και έχουμε καταθέσει συγκεκριμένες προτάσεις για την υλοποίηση επενδύσεων και παρεμβάσεων στην κατεύθυνση της αύξησης του μεταφορικού έργου που επιτελεί ο σιδηρόδρομος.

2. Θα επιδιώξετε άμεσα (στα πλαίσια του ΕΣΠΑ) την ολοκλήρωση των κρίσιμων έργων του Προαστιακού στην περιοχή της Αθήνας (ηλεκτροκίνηση, σηματοδότηση, ανισοπεδοποίηση ΣΚΑ-Αθήνα-Πειραιάς, Νέος Επιβατικός Σταθμός Αθηνών) και την επέκταση του ηλεκτροκίνητου προαστιακού προς το Λαύριο, το Λουτράκι και την Ραφήνα; Επίσης την πύκνωση των δρομολογίων του Προαστιακού με πρόσληψη του απαιτούμενου προσωπικού και προμήθεια νέου τροχαίου υλικού;

Υποστηρίζουμε την περαιτέρω ανάπτυξη και χρήση σιδηροδρομικών δικτύων για αστικές και περιαστικές μετακινήσεις. Διεκδικούμε παράλληλα την πλήρη υπογειοποίηση των γραμμών στα σημεία που αυτές διέρχονται από τον πυκνοκατοικημένο αστικό ιστό. Στην κατεύθυνση της ανάπτυξης του τρένου, αναγκαία είναι η υποστήριξη του δημόσιου ΟΣΕ με προσωπικό και πόρους, σε αντιδιαστολή με την προωθούμενη σήμερα απαξίωση και απόπειρα ιδιωτικοποίησης.

3. Θα επιδιώξετε επίσης την επέκταση του Προαστιακού της Θεσσαλονίκης στις κατευθύνσεις που προτείνει η σχετική μελέτη του ΣΑΣΘ (Χαλκιδική, Γιαννιτσά/Έδεσσα κλπ), με ένταξη των έργων στο ΕΣΠΑ; Επίσης την λειτουργία τοπικών προαστιακών δικτύων γύρω από τις μεγάλες επαρχιακές πόλεις, κατά το πετυχημένο παράδειγμα της Καλαμάτας;

Συμφωνούμε με αντίστοιχες προτάσεις που έχουν κατατεθεί και οι δυνάμεις του ΣΥΡΙΖΑ στις πόλεις της περιφέρειας διεκδικούν τοπικά παρόμοιες πολιτικές.

4. Θα αναθεωρήσετε τον παρόντα κυβερνητικό σχεδιασμό για έργα εκσυγχρονισμού αποκλειστικά στον σιδηροδρομικό ΠΑΘΕ και όχι και στις υπόλοιπες περιφέρειες της χώρας;

Οι πρόσφατοι κυβερνητικοί σχεδιασμοί στοχεύουν στην απαξίωση και απίσχναση του σιδηρόδρομου και την προώθηση του ΙΧ και των συμφερόντων που συνδέονται με αυτό (κατασκευαστικές, εισαγωγείς). Η δική μας λογική είναι στον αντίποδα.

5. Θα παρέμβετε ώστε να ξαναμπούν τα δρομολόγια που κόπηκαν πρόσφατα στο δίκτυο του ΟΣΕ και μάλιστα με επιδότησή τους ως Υπηρεσίες Γενικότερου Οικονομικού Συμφέροντος, αναγνωρίζοντας στην πράξη την μεγάλη συμβολή του σιδηροδρόμου (ως Πράσινη Μεταφορά) στο Περιβάλλον, την Μείωση των ατυχημάτων, την Κυκλοφοριακή Αποσυμφόρηση, την Εξοικονόμηση Ενέργειας, την Περιφερειακή Ανάπτυξη και την Ποιότητα Ζωής;

Ήδη, με εκδηλώσεις τοπικά (πχ. Καλαμάτα) και παρεμβάσεις σε περιφερειακά θεσμικά όργανα και στη Βουλή, διεκδικούμε ως ΣΥΡΙΖΑ την επαναφορά των κομμένων δρομολογίων που αποτελούν, εκτός από περιβαλλοντικά ορθή επιλογή, σημαντική αναπτυξιακή υποδομή για την περιφέρεια.

…την ανάπτυξη βιώσιμου και επαρκούς Δικτύου Συγκοινωνιών στην Περιφέρεια?

1. Θα προωθήσετε θεσμικές αλλαγές ώστε να αναλάβει ο Δεύτερος Βαθμός Αυτοδιοίκησης την ευθύνη (και τους πόρους) για τον συντονισμό, τον λειτουργικό σχεδιασμό, την επιδότηση και τον έλεγχο της παροχής συγκοινωνιακών υπηρεσιών σε αστικό, προαστιακό-τοπικό και περιφερειακό επίπεδο για όλα τα μέσα μαζικής μεταφοράς (λεωφορεία, τραίνα κλπ);

Ως ΣΥΡΙΖΑ, είμαστε από θέση αρχής υπέρ της αποκέντρωσης ουσιαστικών αρμοδιοτήτων και αντίστοιχων πόρων στην περιφέρεια και την αυτοδιοίκηση. Ωστόσο, για να μην καταστεί η διαδικασία της αποκέντρωσης μηχανισμός περαιτέρω απορύθμισης και ιδιωτικοποίησης της παροχής κρίσιμων υπηρεσιών στους πολίτες, παρόμοια μέτρα πρέπει να συνοδεύονται από δικλείδες που θα διασφαλίζουν την υλοποίηση ενός εθνικού σχεδιασμού και το δημόσιο, κοινωφελή χαρακτήρα των λειτουργιών που θα αναλαμβάνει κατά περίπτωση η αυτοδιοίκηση.

2. Θα λάβετε μέτρα για την εκλογίκευση του ανταγωνισμού μεταξύ σιδηροδρόμου και λεωφορείου και την δημιουργία διεπαφών και συμπληρωματικών / τροφοδοτικών υπηρεσιών μεταξύ τους;

Ο «ανταγωνισμός» μεταξύ σιδηρόδρομου και λεωφορείου θα λυθεί εάν υπάρξουν μακροχρόνια οι προϋποθέσεις ώστε ο σιδηρόδρομος να παρέχει αντίστοιχη μεταφορική υπηρεσία τακτικότερα, πιο προσιτά και, προφανώς, γρηγορότερα και ποιοτικότερα, από τα λεωφορεία.

3. Τι προτίθεστε να κάνετε (ή να προτείνετε) ώστε να βελτιωθούν οι συνθήκες ακτοπλοϊκής εξυπηρέτησης των νησιών του ελληνικού αρχιπελάγους;

Η «απελευθέρωση της αγοράς» της ακτοπλοΐας αποτελεί τυπικό παράδειγμα της αποτυχίας της αγοράς να παρέχει δημόσια υπηρεσία. Σαν ΣΥΡΙΖΑ έχουμε καταθέσει στη Βουλή και στα Νομαρχιακά όργανα των Κυκλάδων και της Δωδεκανήσου, συγκεκριμένες προτάσεις για την ανάπτυξη και υποστήριξη από το δημόσιο ενός συστήματος ακτοπλοϊκής εξυπηρέτησης των νησιών, την εφαρμογή της αρχής του «μεταφορικού ισοδύναμου» για την επιχορήγηση των γραμμών κ.ά.

Δώστε χρονοδιάγραμμα και προϋπολογισμό για το πρόγραμμά σας προώθησης της βιώσιμης κινητικότητας στις ελληνικές πόλεις και των Πράσινων Μεταφορών (Σιδηρόδρομος, Συνδυασμένες Μεταφορές κλπ) σε ολόκληρη την χώρα, καθώς και τις θεσμικές αλλαγές που προβλέπετε (π.χ. ενοποίηση των υπουργείων ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε. και Μεταφορών ή άλλες).

Η προώθηση της βιώσιμης κινητικότητας στις ελληνικές πόλεις και οι «πράσινες μεταφορές» προϋποθέτουν κύρια την ύπαρξη πραγματικής πολιτικής βούλησης και την μετατόπιση των κυρίαρχων σήμερα αναπτυξιακών και περιβαλλοντικών προτεραιοτήτων. Ο ΣΥΡΙΖΑ θεωρεί ότι, για να προχωρήσουν άμεσα παρόμοιες πολιτικές, χρειάζεται ριζική αμφισβήτηση και αλλαγή της ακολουθούμενης νεοφιλελεύθερης πολιτικής και είναι αναγκαία η ύπαρξη διεκδικητικών κινημάτων και ανεξάρτητων οργανώσεων πολιτών. Οι πόροι για μέτρα και πολιτικές υπέρ του περιβάλλοντος θα βρεθούν από τον αναπροσανατολισμό των δημόσιων προγραμμάτων επενδύσεων και της διάθεσης των Ευρωπαϊκών κονδυλίων, από τους αυτοκινητόδρομους και την –άμεση και έμμεση- επιχορήγηση των ΙΧ, σε διαφορετικές, περιβαλλοντικά, αναπτυξιακά και κοινωνικά ωφελιμότερες, κατευθύνσεις.
Theme provided by Acquia, Inc. under GPL license from TopNotchThemes Drupal themes

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου